Lyžařský kurz v Alpách 2014

Na začátku ledna jsme se my, žáci druhých ročníků, zúčastnili lyžařského výcvikového kurzu, který se konal v Alpách, v blízkosti města Lienz.
V neděli večer jsme se shromáždili před školou a o půl desáté jsme vyjeli patrovým Neoplanem do místa určení. Cesta byla dlouhá a tak jsme do Lienzu dorazili až v pondělí ráno před osmou hodinou. Rozloučili jsme se s naším autobusem a postupně se nasoukali do kabinek lanovky, která nás vyvezla do výšky 1812 m nad mořem. Zde, přímo na svahu, se nacházela také naše chata. Ubytovali jsme se, převlékli do lyžařského oblečení a vyrazili jsme na svah. Naši učitelé, pro tentokrát naši lyžařští instruktoři, nás nejprve rozdělili do čtyř skupin (tři lyžařské a jedna snowboardová) a potom jsme již mohli začít sjíždět alpské vrchy.
Lyžování bylo každý den rozděleno do dvou bloků – dopolední a odpolední. Ráno jsme začínali lyžovat v 9.00 a po obědě v 13.00 hodin.
Z vleku jsme odcházeli o půl dvanácté na oběd a odpoledne jsme končili ve čtyři.
Po náročném lyžování každému řádně vyhládlo. Na snídani, oběd a večeři jsme sice docházeli do další chaty, ta ale byla vzdálena jen asi 50 metrů od našeho ubytování. Nedá se říct, že by jídlo bylo špatné, ale česká kuchyně je prostě nejlepší.
Kromě lyžování v krásném prosluněném prostředí jsme si užívali i pobyt na chatě. Po večeři se každý mohl zařídit podle sebe. Někteří sice dávali přednost odpočinku, většina se však věnovala různým společenským hrám nebo čilé konverzaci. Kdo chtěl, mohl si sednout do společenské místnosti, kde jsme zpívali s panem učitelem Reitschmiedem a jeho kytarou. Večer na horské boudě byl zkrátka příjemnou tečkou za namáhavým dnem na svahu.
Poslední den byl sice podobný těm předešlým, ale bohužel hned po odpoledním lyžování jsme se museli přepravit i se zavazadly zpět do údolí k autobusu. Cesta domů byla o něco klidnější než cesta tam. Hodně z nás bylo unaveno po celém dni lyžování a tak jsme postupně téměř všichni usnuli. Kolem druhé hodiny ráno jsme přijeli zpět do Boskovic, odkud si nás naši rodiče a známí odvezli domů.
Většina z nás byla poprvé v Alpách a tak nás uchvátilo nádherné panorama rakouských vrchů a také krásné slunečné počasí. Myslím, že se celý lyžařský kurz nesl v pohodovém a přátelském duchu a tak si troufám říct, že na něj budou všichni dlouho vzpomínat.